למה את לא יורדת במשקל? (או אתה)

את.ה עושה הכל לפי הספר:
סופר.ת קלוריות, מקפיד.ה מאד לאכול בריא, עושה ספורט, מרגיש.ה שאת.ה בדיאטה, מחזיק.ה את עצמך ומשתדל.ת בכל הכוח להיות במשמעת ולא לאכול אוכל משמין, ובכל זאת.

מגפת ההשמנה והסיכונים שלה

מחקר אשר בוצע בארה"ב, בדק את. שכיחות את עודף משקל והשמנה, את השלכות וגורמים לבעיית בריאות הציבור הגוברת:

"שכיחות של עודף משקל והשמנה עלתה ועומדת על 60% בקרב מבוגרים בארה"ב, עם השיעור עולה במהירות בקרב ילדים ובני נוער.

השלכות רפואיות, חברתיות וכלכליות עגומות כבר מורגשות וצפויות להחמיר אם לא תהיה התערבות.

ניתן למצוא תוצאות גבוהות יותר של לחץ דם, סוכרת ועוד אשר עלולים לקצר את אורך החיים של האוכלוסייה האמריקאית ב-5 שנים.

הזיכוי לדיכאון עולה ומומחים טוענים שזה קשור לשכיחות המוגברת של השמנת יתר. "[1]

כלים לשמירה תזונה מאוזנת

מאד מתסתכל, אני יודעת.

קשה גם להחזיק מעמד בצורה כזאת לאורך זמן.

אז רגע לפני שאת.ה נשבר.ת, אני רוצה לתת לך כמה כלים פשוטים שיעזרו לך להצליח גם לרדת במשקל וגם לשמור על משקל תקין לתמיד.

תחילה חשוב להבין, שהקילוגרמים שאת.ה מנסה להיפטר מהם, לא הגיעו אלייך ביום אחד.

הם תוצאה של התנהלות תזונתית לא נכונה ושיגרה לא בריאה.
לכן, כדי שהשינוי יהיה באמת וגם יחזיק מעמד, זה חייב להפוך לשיגרת החיים שלך ולא "עוד דיאטה", אלא אורח חיים בריא.

הפעם נדבר על הכלי העיקרי.

אז למה את.ה לא יורד.ת במשקל, למרות כל המאמצים שלכאורה הם לפי הספר?

כי סביר להניח שאת.ה סופר.ת את הדבר הלא נכון.
במקום לספור קלוריות, חשוב שתתחיל.י לספור חלבונים.

אם לא תאכלי מספיק חלבונים, לא תרדי במשקל!

החלבונים מאד חשובים לבריאות שלנו באופן כללי וכאמור חיוניים לירידה במשקל.

השרירים שלנו צריכים אותם כדי לפעול ולבנות את עצמם.
בזמן ירידה במשקל, הכי רצוי שהשרירים יעבדו וישרפו את השומנים העודפים.

אם לא יהיו להם מספיק חלבונים, הם לא יוכלו לעשות את זה.

איך יודעים כמה חלבונים לאכול ביום?

אשה שעושה פעילות גופנית ממוצעת, או לא עושה בכלל, צריכה לאכול כמות יומית של 0.8 גר' חלבון לכל ק"ג.

כלומר אם היא שוקלת 60 ק"ג, היא צריכה לאכול 48 גר' חלבון ביום ואם היא שוקלת 70 ק"ג היא צריכה לאכול 56 גר'.

יופי. אבל איך מגיעים לכמות הזאת, את.ה בטח שואל.ת.

יש מזונות שמכילים כמות גדולה של חלבונים מן החי ויש מזונות מן הצומח.

הנה דוגמאות נפוצות, כדי שיהיה לך קל:

מזונות מן החי:

ביצה: 6 גר'. יוגורט: 10-12 גר' (יש גם כאלה שמכילים 20). מנת סלמון: 27 גר'.

קופסת טונה/ מנת חזה עוף/המבורגר קטן : כ-25 גר'.

קופסת גבינה לבנה: כ-12 גר',

קופסת גבינה בולגרית 5%: 34 גר'.

מזונות מן הצומח:

כוס עדשים מבושלות: 15 גר'. כוס קינואה/אפונה/כוסמת מבושלת: כ-8 גר'.

אז לסיכום, כדי לרדת במשקל וגם לשמור על משקל תקין ואורח חיים בריא, יש לבנות שיגרה תזונתית בריאה:

תכננ.י את היום שלך ודאג.י שכמות החלבונים היומית שלך תהיה מספקת.
לשיגרה בריאה נחוצים כלים נוספים, ועל כך בפעם הבאה.