קשה אבל פחות כך מתגרשים נכון

קשה, אבל פחות: כך מתגרשים נכון

אתם בפתחו של הליך גירושין ושוקלים מהי הדרך הנכונה?
כדאי שתשמעו על "בוררות בהליך משפחה".
הפתרון שישמור לכם על הכיס, ולא רק החלטה על גירושין איננה עניין של מה בכך, בעיקר כשמדובר בפירוק תא משפחתי שמשמעותו גידול ופרנסת ילדים משותפים בשני בתים נפרדים. נוסף על מזונות והסדרי ראייה, וגם אם אין ילדים משותפים, לרוב יש צורך בחלוקת רכוש, נושא רגיש, חשוב ואמוציונלי בפני עצמו.

מאבקי גירושין, הם חוויה קשה

אולם, משמוצו האפשרויות לחיים משותפים וההחלטה להתגרש היא עובדה קיימת, מוטב לכולם אם יבחרו בני הזוג בפרידה שתהיה הקלה, המהירה והחסכונית ביותר.

מאבקי גירושין, כידוע, הם חוויה קשה התובעת מבני הזוג משאבים רבים, הן במונחים כלכליים והן במונחים רגשיים.

מתח, דיונים משפטיים ואווירה קשה בין ההורים מזיקים אף לילדים שמוצאים עצמם בתווך כאשר אינם בשלים לפרש את המצב כהלכה ולהתמודד עם מורכבותו.

בציבור הרחב נהוג לעתים לחשוב כי עורכי הדין הם המרוויחים מהתמשכות הקונפליקט ומעצימותו, אולם לרוב אין זה כך. ההליכים המורכבים, האיטיים והממושכים כרוכים בעבודה רבה של עורכי הדין, הן בבתי המשפט והן בהכנות, בשיחות יעוץ, בכתיבת תובענות, תגובות ועוד. יוצא אפוא כי עורכי הדין מועסקים לעתים על ידי הקונפליקט של בני הזוג תמורת שכר מינימום. לא עורכי הדין הם הגורם להתמשכות ההליך, כי אם ההתנגחות של הצדדים זה בזה תוך ליבוי יצרים.

שירות משפטי חדש, בוררות בהליך משפחה

מובן כי גם מבנה הייצוג והמערכת המשפטית, גורמים להליך מסורבל, שכן מעורבים בו גם בני הזוג, גם עורכי הדין שלהם, וגם הסמכות השופטת. עד כאן, מדובר בתיאור מציאות עגומה למדי. החדשות הטובות הן שיש גם בשורה; שירות משפטי חדש, בוררות בהליך משפחה, מציע את כל יתרונותיו של ההליך המשפטי, אך מהווה פתרון חסכוני יותר, נטול אלמנט המאבק וההתנגחות המשפטית, וחף מהמתנה לדיונים משפטיים מרובי משתתפים.

עורך דין אחד לענייני משפחה, שמשמש בורר

בבוררות בהליך משפחה, בני הזוג הפרודים באים בפני עורך דין אחד לענייני משפחה, שמשמש בורר. הם נפגשים עמו ביחד או לחוד, על פי בחירתם, ומעלים בפניו את כל הסוגיות שברצונם להסדיר. ניתן לדון על מזונות, הסדרי ראייה, חלוקת רכוש, מגבלות על טווח מגורים, נהלי יציאה מהארץ, בחירת מוסדות חינוך, וכל סוגיה אחרת שקיימת או שעשויה על פי מי מבני הזוג, להתעורר בעתיד.

המטרה, פסק דין מנומק ומפורט

אין צורך להגיע להסכמה בדבר אופן הצגת דברים, אין הכרח להתפייס ואף אין חובה להיפגש כלל לצורך ההליך. מששמע הבורר את הדברים, משימתו היא לכתוב פסק דין מנומק ומפורט, העוסק בכל הסוגיות שבין הצדדים, והמתבסס על הנסיבות המשפחתיות הייחודיות, על העדפות הצדדים ועל איזון הוגן ביניהם. הבורר, שהינו עורך דין לדיני משפחה, מכיר את אמות המידה השיפוטיות הנהוגות בתחום ויש בידיו הידע המקצועי הרלוונטי לצורך ייסוד ההסכם.

הדרך להליך "רגיל" בבית המשפט נותרת פתוחה

אם בני הזוג מסכימים לאמור בפסק הדין, יחתמו עליו והמסמך יקבל תוקף משפטי בבית המשפט. יתרון נוסף של בוררות בהליך משפחה, הוא שבמידה ואחד מבני הזוג אינו מרוצה מההחלטה, או שניהם, הדרך להליך "רגיל" בבית המשפט נותרת פתוחה. אף אחד מבין הצדדים לא מאבד במסגרת ההליך, אף זכות חוקית או משפטית המוקנית לו.

בוררות בהליך משפחה הוא הליך חסכוני

בוררות בהליך משפחה הוא הליך חסכוני בהרבה ממאבק גירושין בעל אופי "מלחמתי". מדובר גם בהליך מהיר מאוד, כך שבתוך כחודשיים עד שלושה מפתיחת ההליך, ניתן להגיע לסיומו המוחלט. ההליך גם דיסקרטי ומאפשר יישוב של כלל המחלוקות והסוגיות מבלי לערב גורמים נוספים. למותר לציין כי שני הצדדים וכן ילדיהם, יוצאים נשכרים מליבון מהיר של העניינים ללא מאבק משפטי וללא הוצאה כספית מיותרת.