תמכור לי את העט

תמכור לי את העט – הרעיון הכי פשוט ומגוחך שגרם לאדם להתעשר

בוא נדבר קלאסיקה (לא ישראלית הפעם..)

הדויה, השחקן לאונרדו דיקפריו הוא הזאב מוול סטריט, בתפקיד גברי במיוחד, בבורסה, ב- ג'ורדן בלפורט.
שם הקלאסיקה (כלומר שם הסרט כמובן) הזאב מוול סטריט

איפה התחיל כל הרעש ותהליך המכירה?

הזאב מוול סטריט, שלף עט מכיסו וקרא למנהלי מכירות בכירים וביקש מהם בקשה – "מכרו לי את העט".

זה אתגר אמיתי עבור כל מקצוען מכירות, מין סוג של שאלה שיכולה להפריד איש מכירות אמיתי, או לפחות את אילו שלעולם לא יפגעו במטרות שלהם.
טכניקה הזו בדיוק הועתקה על ידי, גורמים אשר מבקשים לאתר את כוכבי המכירות הבאים, ברחבי העולם.
למה להמציא את הגלגל וליצור שאלון מנצח למועמדת שלך? ביקשת שאלה? קבלת!

השאלה היא שאלה מצוינת, לא בגלל שזה שיש קושי להבין אותה או למכור עט, היא קשה שלא מבין את הדרך לתשובה.
אם העובד הפוטנציאלי שלך לא יודע את התשובה, אז היא או הוא כנראה לא מבינים את היסודות של המכירה.

כמו תמיד שיודעים, התשובה מאוד פשוטה! את צריכה להכיר את הלקוחה / קונה!

לפור, בנאום מוטיבציה, הסביר זאת בעצמו.

את רוצה למכור את העט? שאלי את הקונה שאלות. כמו למשל:

  • כמה זמן את מחפשת עט?
  • למה את רוצה עט?
  • מה מסמלת עט עבורך?

באם תתחילי לשאול שאלות במקום לחפש את "תכונות העל" של העט, את יכולה להיות בטוחה.
יש לך אשת מכירות שיודעת מה היא עושה!

הטריק הוא לא חדש.. יש סיפור על גאון מכירות בשם זיגלר המתראיין על ידי ג'וני קרסון:

קרסון מצביע על המאפרה שעל השולחן ואומר: "הם אומרים שאתה הסוחר הכי גדול בעולם, אז תמכור לי את המאפרה ".

זיגלר חושב לרגע ומשיב: "לפני שאוכל להשיב, אני צריך לדעת למה אתה רוצה את המאפרה".

קרסון מביט במאפרה. "אני מניח שזה עשוי היטב, זה נראה די נחמד, וזה מאפרה טובה."

"בסדר," אומר זיגלר, "אבל אתה צריך להגיד לי כמה אתה חושב שזה שווה לך."

"אני לא יודע, "אומר קרסון. "אני מניח $ 20 זה סכום מצוין."

זיגלר מחייך. "נמכר, "הוא אומר.

בפועל, רק לעתים נדירות ניתן למכור בקלות שכזו.
אז השלב הבא המתבקש לאחר התשאול היא לבנות קשר רגשי. את זה ניתן לעשות על ידי סיפור.

את יכולה לספר שאת העט הזה את מכרת לאישה אשר התחילה לעבוד מהבית ובקושי ממש בקושי היא הצליחה לשרוד – בהתחלה.
מההתחלה היא החליטה לא לוותר על איכות, היא ראתה את העט והבינה שזה שכולם יראו אותה חותמת על חוזים ומסמכים והיום..
עם אותה עט…יש לה סניפים בכל העולם!

אין זה משנה מה את מוכרת. עלייך להכיר את הקונה ולייצר קשר רגשי, עכשיו..

מה עוד הציג הזאב בקטגוריית נשים?

ברומא התנהג כרומאי מוול סטריט איש מכירת הופך לזאב – מוכר ואולי גם רע. תלוי את מי שואלים.

למי שלא עודכנה קראה או צפתה, הזאב מוול סטריט מבוסס על האוטוביוגרפיה של גורדון ג'קו-פוגש-האנטר ש. תומפסון .
הסיפור הוא על בחור מקווינס ממעמד הפועלים, שמתחיל את דרכו בוול סטריט בתור בורוקר צעיר.

הוא נכנס במהירות לדרכי העולם הזה על ידי עזרה של שותף בכיר.
אחרי שהמשרד מתייצב אל מול הבוקר של יום שני השחור של שנת 1987, הוא מוצא את ההזדמנות ודוחף מניות ללקוחות בקצב מסחרר… הקצב עולה הילוך ומוסיף לרשימת הביצועים וההשגים: הונאת מלאות בשמחה והרים של קוקאין וערימות של קרסים ומופיעים הנעלמים בגחמותיהם.

נשים – מוצגות, כשלל אמיתי של העושר הבלתי מסופר שהזאב ועמיתיו עורמים. מעטות נשים שעובדות בשטראטון אוקמוסט בכל דבר אחר מלבד יכולת שירות, ו"שירות "מוגדר כל דבר החל המרצה את הצוות (בכסף שאתן לה לגילוח הראש שלי.."היא תתחדש בשתלים בשדיים!" )

מה חשבו על כך ארגונים המקדמים את מעמד האישה? ובכן… הנה חלק מהדברים

"התנהגותו כזכר הסופר-אלפא של הזאב, יצאה מהאופנה במהירות רבה יותר מאשר מעיל פרווה העשוי מעור גורים"
"הסקרנות האמיתית ביחס לזאב "הענקי" אינה העלילה ואפילו לא התפאורה – זהו ההקשר התרבותי. אפילו בשנת 2013, כשהסרט הופיע לראשונה, הסיפור היה עם אלמנטים בלתי נסבלים. מאז, חווינו את #MeToo, הגדלת מאבקי השכר המגדריים ואפילו חוקים האוסרים על סטריאוטיפים מגדריים בפרסומות טלוויזיה בריטיות."